برای هر آسانسور به ازای هر طبقه باید یک شاسی وجود داشته باشد (به جز آسانسورهای خاص) شاسی طبقه دارای یک شستی فشاری جهت اخطار، نمراتور و دو فِلِش نما جهت تشخیص حرکت کابین به سمت بالا و پایین است.به مجموعه کلیدهایی که جهت کنترل حرکت کابین، بررسی وضعیت کلی آسانسور (نشان دهنده های جهت و نمراتور)، زنگ و استُپ اضطراری و … بر روی پنل خاص درون کابین آسانسور قرار دارد، شاسی درون کابین می گویند.درصد شاسی های ایرانی دارای کیفیت مطلوب و قابل قبولی هستند و تنها قسمت شستی و نمراتور آن ممکن است خارجی باشد. شاسی های داخل معمولا دارای شستی به تعداد طبقات، نمراتور یا LCD، کلید تهویه کابین، شستی Door close، شستی Door open، لامپ روشنایی اضطراری که هنگام قطع برق روشن می شود تا شخص درون کابین دچار استرس نگردددکمه آژیر یا زنگ خطر….شاسی های داخل به صورت تمام قد و نیم قد تولید می شوند.
شستی های احضار وظیفه فرمان دهی آسانسور جهت حرکت کابین به بالا و پایین را دارد که در داخل کابین و در داخل طبقات کنار درب آسانسور نصب می گردد. شستی های علاوه بر زیبایی در فریم و رنگ های متنوع و اشکال مختلف نمایش جهت و مطابق با هر سلیقه ای قابل ارائه می باشد و به طور مثال بدنه شستی ها می توانند از جنس استیل برنز و آلومینیوم ( با پوشش های آنا دایز رنگی ،پودر استاتیک و رنگ کوره ای ) و نیز نشان دهندهای جهت می تواند از نوع ثابت (LCD) ، (LED) یا Seven segment باشد
خیلی از ما شاید متوجه نقطه های برجسته زیر نوشته های کلید آسانسور نشده باشیم یا شاید دیده باشیم و معنی آن را ندانیم .
این نقاط برای کسانی طراحی شده که از نعمت دیدن بی نصیب هستن یا کسانی که بینایی خود را مادرزادی و یا بر اثر تصادف از دست دادند مورد استفاده قرار می گیرد. این نقاط همان خط بریل است.
خطی که روشن دلان با لمس آن می توانند متوجه علایم شوند و برای مثال طبقه مورد نظر را برای رفتن انتخاب کنند.
- ۰۰/۰۷/۱۹