1. یکی از مهمترین مسایل بررسی و کنترل عملکرد قفلها درب طبقات می باشد.
قفلها باید در سر جای خود محکم بوده و اتصال دو شاخه و پایه کنتاکتها به طور کامل برقرار گردد.
۲ . سطح روی پلاتین پایه کنتاکت باید کاملا تمیز باشد.
۳ . در حین حرکت کابین در حالت رویزیون می توانیم با استفاده از کلنگی قفل صحت عملکرد آن و همچنین مدار ایمنی قفل ها را کنترل کنید.
۴ . همچنین اگر درب طبقه را در فاصله ی بین طبقات با استفاده از اهرم قفل باز کردیم باید حتما به صورت خود به خود بسته شود.
۵ . وضعیت عملکرد رولر های محل عبور سیم بکسل دربهای اتوماتیک
۶ . بررسی وضعیت سیم بکسل درب طبقات و عدم فرسایش یا زدگی روی آنها
۷ . در مورد موتور سر درب کابین نیز نحوه استقرار آن و همچنین رگلاژ تسمه یا بازوی باز کننده درب کنترل شود.
۸ . کنترل عملکرد کمان مکانیکی درب در آ سانسور های نیمه اتوماتیک
۹ . بررسی فاصله کمان درب کابین با قرقره قفل درب طبقات در آسانسور های با درب تمام اتوماتیک
۱۰ . بررسی وضعیت اتصال برد سر درب موتور و صحت عملکرد آهنربا و سوئیچها
بررسی پاراشوت یا ترمز ایمنی ازدیگر وظایف تعمیرکار آسانسور
۱ . کنترل محکم بودن کرپی سیم بکسل گاورنر در محل اتصال به دستک پاراشوت
۲ . کنترل عدم درگیری پاراشوت با ریل در حین حرکت و در صورت نیاز تنظیم فاصله ی فک ها با ریل
۳ . کنترل عملکرد میکرو سوئیچ پاراشوت
موارد مربوط به سیم بکسل ، وزنه تعادل ، کابین
۱ . انجام نظافت روی کابین
۲ . بررسی وجود روشنایی مناسب روی سقف کابین
۳ . کنترل نحوه اتصال گارد روی کابین برای حفظ ایمنی سرویسکاران
۴ . بررسی روغن دان های روی کابین و وزنه تعادل از نظر نحوه نصب و عملکرد و همچنین عدم نشت روغن
۵ . ریختن روغن در روغن دان ها
۶ . بررسی وضعیت کفشکهای کابین و وزنه تعادل ( در صورت نیاز لنت آنها تعویض و یا فنر رولر ها تنظیم گردد. )
۷ . تنظیم لقی کابین و وزنه تعادل
۸ . کنترل سفت بودن مهرها سربکسل روی یوک کابین و وزنه ی تعادل در آسانسور های ۱:۱ ،
بررسی وضعیت اشپیل سیم بکسل ها و آچار کشی پیچ کرپی ها و مهره ها
۹ . کنترل نحوه مهار وزنه ها داخل کادر وزنه
۱۰ . بازدید و آچار کشی لرزه گیر های روی کابین
۱۱ . بازدید و آچار کشی پیچ و مهره های براکت ها و پشت بند ریلها ی کابین و وزنه تعادل
۱۲ . کنترل اتصالات یوک کابین
۱۳ . کنترل عملکرد حالت دستی روی جعبه ی رویزیون
۱۴ . تست آلارم روی کابین
- ۰۰/۰۶/۲۷